Tuindagboek: week 14

Ai ai, daar ging mijn discipline door het raam… Gooi daar nog wat technische mankementen bij (Waarom wordt een gepland concept niet gepubliceerd als je een datum en tijd hebt ingesteld bij WordPress??)

De geplande logjes staan hier ondertussen te lezen maar ik wou jullie nog updaten over de vorige weken.

prei poten planten pootstokIk heb zomerprei geplant op het bed van de sla. De prei wordt wel iets rijkelijker bemest dan de rest van het bed, enkele handjes gedroogd koe- en kippenmest per rij. Ik plant de prei in een voor van zeker 10 à 15 cm diep, daarna maak ik gaatjes met de pootstok en laat ik de prei hierin vallen. Goed bewateren zodat de plantgaatjes wacht dichtslibben. Je maakt de gaatjes dus niet zelf dicht. Ik plant de prei in een voor omdat ik dit makkelijker vind dan “aanaarden” en zo is het dus makkelijker om meer preiwit te krijgen.

Ik heb ook de compostvaten geleegd onder het toeziend oog van de kippen. Het kolenbed en vruchtgewassenbed werd aangevuld en ook de fruitstruikjes kregen wat extra compost!

verhoogde bedden moestuin bonenrek

Geef een reactie

