Tuindagboek: week 16

Deze week heb niet zo heel veel gedaan in de moestuin. Ik heb komkommer en maïs gezaaid. Sommige zaadjes zijn na enkele dagen al gekiemd, dat gaat snel zeg!

img_0765_zpsid4ix2bd

Voor de rest was het tussen de (hagel)buien door,  vooral onkruid wieden. Alles groeit vanaf nu explosief en het onkruid dus ook. Het mag alleen wat warmer maar vanaf begin mei wordt er geen vorst meer voorspeld en wordt warmer en droger, dus dan kunnen we loos gaan.

De peultjes die ik vorige week nog ter plaatse had gezaaid, komen ook al bovenpiepen. Ik ben eens benieuwd of er effectief een verschil in eerste oogst zal zijn tussen de voorgezaaide peulen en de peulen die ik rechtstreeks heb gezaaid.

De aardappelen komen sinds vorige week al kijken, eerst aarzelend, deze week zie je al behoorlijk wat blad. De frambozen staan ook volledig in blad en hier en daar zie je al enkele bloembollen van de bijenmix opkomen.

Ik verwacht volgende week de eerste radijsjes, sla en rucola te kunnen oogsten.

Verder hoop ik dat de wortels die ik eind maart zaaide, binnenkort hun echte bladeren laten zien wat ik zie wel wat sprietjes maar ook heel wat grotere sprietjes onkruid en durf het niet wegnemen want ik ben helemaal niet zo zeker welke de wortelsprietjes zijn en welke de onkruidsprietjes… Elk jaar opnieuw hetzelfde probleem, misschien moet ik in het vervolg toch echt eens zand strooien waar ik de wortels zaai.

In het tuinhuis staat al 2 weken een kweekpakket voor oesterzwammen. Hopelijk zie we snel de eerste resultaten na een teleurstellende ervaring met een boomstammetje…

kweekset kweekpakket oesterzwam

2 gedachten over “Tuindagboek: week 16

Geef een reactie

