Tuindagboek: week 22, 23 en 24

Ai ai ai, al mijn goede voornemens verbroken… Het was hier erg hectisch, weinig tijd, vorige week ziek geweest en dan dit weekend eventjes ertussen uit. Ik heb dus heel wat te vertellen maar ik heb niet overal foto’s van genomen… Het wordt dus een hele lap tekst…

Week 22 was vooral erg nat! Er kwam toch net wat té veel water uit de lucht gevallen! Hier hebben we gelukkig niet snel last van wateroverlast en ook dit keer zijn we aan het ergste ontsnapt. Dat neemt niet weg dat alles toch te nat is geworden. In de bloembakken zijn zelfs enkele bloemen beginnen te schimmelen…

Dus op zich niet zo veel gedaan op de moestuin. Onkruid verwijderd, zoals elke week en wat nieuw spul uitgeplant.

Ik heb bloedzuring uitgeplant en de peterselie en dille die ik zelf had gezaaid, heb ik ook geplant. De koriander ging richting kippen, het plantje zag er wat triest uit en zat onder de luizen.

De rest van de pluksla en spinazie heb ik verwijderd want die begonnen te schieten. De kippen hebben een goede week achter de rug!

Zondag heb ik vooral in de siertuin gewerkt. Wat nieuwe plantjes, nieuwe bloempotten, zaailinkjes verplaatst…

Er werd uiteraard ook geoogst, dit kan je hier lezen.

img_1026_zps2kygubid

In week 23  werd het bij ons toch heel wat droger. Ik heb opnieuw een rijtje met Italiaanse pluksla, Australische gele pluksla en rucola gezaaid. Dus van elke soort een derde rij en geen volledige rij want dat bleek toch te veel voor ons tweetjes.

Ik heb ook nog wat nieuwe salades gezaaid, andijvie, paksoi, venkel en Chinese kool. Sommigen kwamen na enkele dagen al piepen.

img_1028_zpsozqcqjdw

Ook deze week veel oogst, hier lees je er meer over.

In week 22 was het opnieuw nat, natter, natst… Nog steeds geen echte schade gelukkig maar ik kijk toch stilaan uit naar écht zomerweer!

Naar goede gewoonte groeit vooral het onkruid erg goed en er waren enkele leuke oogsten deze week. Helaas ook wat minder leuk nieuws ook. Van de laatste spitskool was er flink gegeten, ik vermoed door slakken want ik heb geen enkele rups gezien en de kolen staan onder een fijn net…

De komkommers waren nog steeds niet gegroeid sinds het uitplanten, die zijn dus naar de compost verwezen. Ik heb nog enkele nieuwe gezaaid maar ook daar zie ik nog geen leven dus misschien koop ik wel planten op de markt…

img_1075_zpswjy3rpdi

Ik probeer volgende week opnieuw een verslagje te typen en wat meer te reageren op jullie reacties!

Geef een reactie

