Harvest Monday – week 31 & 32

For English, scroll down please

Ondanks mijn goede voornemens, ben ik wat laat deze week… Zoals ik de vorige keer ben ik aan het herstellen van een operatie en vorige week voelde ik me écht beroerd. De moestuin interesseerde me niet, koken interesseerde me niet en na een half uur recht staan, moest ik dringend gaan liggen want alles begon te draaien. Dus weinig oogstfoto’s want ik heb zelf bijna niks geoogst…

De gebruikelijke groenten: veel tomaten, veel boontjes, enkele courgettes (die lijken wel op hun retour), enkele worteltjes… Een preitje en een erg dikke paksoi waren ook van de partij, net als de kruiden.

Er werd ook een Chinese kool geoogst maar dat ding was al slap van voor het in de keuken raakte… Heeft er iemand tips?

Verder wat appeltjes van mijn schoonbroer en die werden heerlijk verwerkt in verse appelmoes, mmm!

Deze week voel ik me heel wat beter en heb ik er ook weer zin in dus dan lezen jullie mij weer wat meer!

 

Despite my good intentions, it has been quiet over here. As I told you last time, I am recovering from surgery and I wasn’t feeling well at all last week. I was incredibely tired. If I was standing for half an hour, I had to lay down, covered in sweat. I couldn’t be bothered with cooking or gardening, really. As a consequence, there aren’t much pictures from the last few weeks. Luckily I’m feeling much better this week, so you’ll be hearing much more from me this week!

The usuals suspects were eaten this week: lots of tomatoes, beans, some zucchini (the “what are we going to do with all those zucchini”-stage is over, I think), some carrots, some peppers… One small leek and a huge bok choy was harvested as well.

I harvested a napa cabbage as well but even before it got to the kitchen, it had wilted. Does anyone recognise that problem?

My brother-in-law gave us some apples and when brother-in-law gives you apples, you make applesauce!

See you next week and please take a look at Our Happy Acres.

2 gedachten over “Harvest Monday – week 31 & 32

  1. Jaloers op die tomaten! Bij mij willen ze maar niet rijpen, en het was al zo een rampjaar hier bij mij. Maar wel leuk voor jou natuurlijk, heerlijk toch zelfgekweekte tomaatjes. Ik ben net In de tuin eens van de muismeloenen gaan snoepen 🙂

    Like

Geef een reactie

