Tuindagboek week 18 (mei 2017)

Aangezien we komende week er een weekje tussenuit gaan , wou ik al wat plantjes weg uit de serre. Ik wil het mijn lieve buurman niet te moeilijk maken… Bijna alle gezaaide bloemen en bloembollen zijn nu naar een nieuw plekje in de border. De courgettes en butternuts moesten ook plaatsmaken. 

Telkens 2 butternutpompoenen aan elke kant van het klimrek en 1 groene en 1 gele courgette kregen een plekje in dezelfde verhoogde bak. Als de pompoenen wat groter worde, moet ik ze wel wat leiden en vastbinden aan het klimrek want het zijn van nature niet echt klimmers.. Vorig jaar was deze methode wel een succes, dus dit jaar opnieuw!

De aardbeien kregen ook een net over zich en een bedje van stro. In de eerste plaats tegen de vogels maar een buurtkat vond mijn aardbeienbed ook de ideale kattenbak, helaas!

Deze week kregen we ook reclame van een opticien in de bus: wortelzaad voor een goed zicht! Dat vind ik uiteraard een leuke stunt! Ik heb meteen wat rijtjes gezaaid, samen met wat rijen pastinaak en radijs om de rijen te markeren.

 

Geef een reactie

