Druk druk druk

…maar helaas niet in de tuin…

Er stonden allerlei klussen op het programma de afgelopen weken dus was er weinig tijd voor de tuin en nog veel minder om te bloggen… Dat betekent niet dat er niks is gebeurd of geoogst, er is alleen weinig fotografisch bewijs van…

Sinds vorige keer, kon ik nog één keer spinazie oogsten maar toen moesten de planten er echt uit. Volledig doorgeschoten en op het punt te bloeien. Ik heb nog geen tijd gevonden om er wat nieuws te planten of te zaaien. Ik twijfel nog over een weinig schietgevoelige spinaziesoort…

De komkommer is ondertussen ook helemaal overleden en ik heb een tomaat op dezelfde plaats gezet. Het was een spontane zaailing die ik ergens eind april had opgepot, ik vermoed dat het een black cherry kan zijn.

Voor de rest ben ik elke dag wel water aan het geven (wat droog!!) en moet ik de tomaten elke paar dagen dieven en opbinden. De groei zit er stevig in!

Oogsten deden we ook, nog steeds weinig variatie en kleine hoeveelheden maar toch zijn we er erg blij mee!! Sla, sla en nog meer sla, een rest spinazie (deze ging samen met de sla in deze heerlijke soep), radijzen bij de vleet, elke dag een handje aardbeien…

Kijk zeker eens bij Our happy acres voor meer oogstfoto’s en neem ook een kijkje op mijn volgende blogje voor alle foto’s van de tuin begin juni.

 

It’s been really busy lately but not in the garden actually. There were all kinds of chores to do around the house so I had barely time to water the garden (it’s been extremely dry and warm for the time of the year).

There was some work done, though, and we harvested some of the usuals but there’s no much photgraphic evidence.

Lettuce, lettuce and more lettuce, the last of the spinach, lots of radishes and a handful of strawberries every day! I exepect more variation in the harvests in the newt weeks or so!

Head over to Our happy acres to see what others have been harvesting and click here if you want to see what my garden looks like right now!

3 gedachten over “Druk druk druk

Geef een reactie

